maanantaina, kesäkuuta 23, 2008

Kirjaesittelyitä, anyone?

Aloitetaanpa kirjalla Stylish Dress book. Huomaa miten kannen pitsi mätsää mun pöytätabletin pitsin kanssa!

Huolimatta siitä että kuvissa esiintyvä malli (laiha koppelo, jolla ehkä on valot päällä muttei ketään kotona) ei herätä minussa minkäänmoista samaistumisen intoa ovat kirjan mekkoset, tunikat ja paidat ihan kelvon oloisia.

Hieman tosin vaikea kuvien perusteella huomata vaatteiden leikkauksia tai muita, mutta ohjeisiin on piirretty vaatteesta kuva ja vasta siitä selviää monenkin vaatteen rakenne. Ihan sellaista ykkösykkösjuttua en ole vielä löytänyt, mutta eiköhän tästä(kin) kirjasta muutama malli tule tehtyä.

Seuraava kirja on keskittynyt mekkoihin, joita löytyy monenmoista, arkeen ja juhlaan.

Muutamia toteuttamisen arvoisia, pari ottiatuota ja muutama ehdoton ei. Tähän kirjaan ehkä olin vähän pettynyt, jotenkin odotin enemmän. Ja se pisin miinus annetaan siitä ettei kirjassa ole kaava-arkkia! Ohjeissa on kyllä kuvin ja mitoin opastettu miten kaavat piirretään. Hieman epäilen mitä tuo mahtaa käytännössä onnistua. Varsinkin kun sillä viisiin ei tule kuin yksi koko. Joka sitten ilmeisesti mahtuu kaikille?

Posti toi muuten Tekstiiliteollisuudelta kilon verran Sublimen soijapuuvilla lankaa järkyttävän huonosti käyttäytyneen Sublime aranin tilalle. Mitäs tästä tekisi, riittäsi varmaan jonniinmoiseen neuletakkiin?

3 kommenttia:

  1. Kiitos kirjaesittelyista. Olen kyllä innolla lukenut edellisiäkin, mutta oon niin tosi tärkeä nainen, etten oo ehtinyt kommentoimaan. ;)

    Voi voi. Osaiskin ommella itselle. Ja vielä uskaltaisi...

    VastaaPoista
  2. kaikkee ihanaa täällä vaan ommellaan! Missä mä olen ollut muka kun vasta nyt huomaan!

    Pitäis varmaan tilata jokunen tuollainen kirja itselle, kun mulla on tuo solveigin vaiva myös: itselle on lähes mahdoton ommella. Ehkä nuo kirjat auttaisvat. Kuvat on ainakin ihania.

    VastaaPoista
  3. solveig: kiva kun kommentoit vaikka niin tärkeä oletkin :D, uskaltaudu vain ompelemaan, ei sitä kannata niiiin vakavasti ottaa. ja aloita helpoilla töillä niin alku sujuu paremmin

    isoinpapu: mun pitäisi oikeastaan ryhdistäytyä ja ommella/neuloa jotain myös pojilleni, mutta itsekäs kun olen niin...