sunnuntaina, tammikuuta 13, 2008

Sain värkättyä keepin valmiiksi. Koristeet eivät vaan tahdo onnistua. Kokoajan tulee tommosia koirantortuilta muistuttavia pökäleitä. Niitten siis pitäisi olla ruusuja. Onneksi on vielä kaksi viikkoa aikaa saada pökäleet ruusuiksi. Tietäis vaan miten.

Tilda-kirja on jonniin verran sekoittanut päätä ja siksi pitikin rynniä kangaskauppoihin tutkimaan tilannetta. Paras anti oli Kansankadun Löytöpalassa, mistä löysin ihanaista pestyä puuvillaa ja väritkin olivat kohdillaan. Osa kuvan kankaista on Amoriinista ja osa omista varastoista.

Eikä sitten voinut muuta kuin aloittaa. Kirjan isoimmalla projektilla tietty. Pöljä minä.

Kuvassa yksityiskohta kirjonnasta. Päätin tehdä tekstit suomeksi, koti ja home sanojen tunnelataukset kun ovat hieman erit.

8 kommenttia:

  1. voi olispa mullaki tuo kirja. tai ehkä ihan hyvä ettei oo ;)
    ja kadehdin oulun kangaskauppojen runsautta, vaikka aina siellä asuessa tuntu ettei mitään missään, mutta oikeesti siellä on! :)

    you make my day :)
    http://tillim.vuodatus.net/blog/1050906

    VastaaPoista
  2. Löytö-Pala on loistava paikka, viime aikoina tuntunut että sieltä löytää todennäköisemmin hakemansa kuin isommasta liikkeestä.

    VastaaPoista
  3. Anonyymi20.17

    Mulla olis sellanen Nora Ephronin kirja täynnä kukkasia. Pitäiskö laittaa lainaan postin kautta?

    Hih, katsoin ensin, että tuo kirjailta sana oli ekotitalo, eli eko+koti+talo ;D Olis sekin ollut ihan vinkee.

    Marsvin

    VastaaPoista
  4. Minä olen tehnyt neulottuja ruusuja niin, että olen luonut silmukoita 6:lla jaollisen määrän. Neulonut aina oikein pari kerrosta sitten neulonut 6 silmukkaa oikein ja pyöräyttänyt jo neulotun osuuden ympäri, niin että neule menee kierteelle. Tehnyt näin kuuden silmukan välein. Seuraavilla kerroksilla olen neulonut kaksi oikein yhteen koko kerroksen ajan ja jatkanut sitä kaikilla lopuilla kerroksilla kunnes jäljellä on muutamia silmukoita. Sitten olen päätellyt. Ruusu muodostuu tämän jälkeen kuin itsekseen.

    Keskelle voi ommella vaikka napin tms.

    VastaaPoista
  5. Tiina: tuo on se toisen kaupungin sydrooma. vrt. ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella.

    Kiana: Löytöpalassa tosiaan on hyvä valikoima ja hinnatkin ovat edukkaat. Harmi vaan että sen olemassaolon aina unohtaa.

    Marsvin: ekotilatalo, hih, ei se mitään, niin minäkin olen sen muutamaan kertaan lukenut. Pitää tehdä toisissa taloissa tuo eka koukero toisella tapaa.

    Ja kiitos tarjouksesta mutta tuo Kanervan viesti muistutti mieleeni hyvän tavan tehdä ruusuja. Olen itsekin tehnyt niitä kerran aiemmin tuolla tapaa, mutta se on unohtunut.

    Kiitos Kanerva muistutuksesta!

    VastaaPoista
  6. Näyttääpä söpöltä! Kotitalo on kaunis sana.

    VastaaPoista
  7. Blogistani löytyisi sinulle You make my day -tunnustus ... :)

    VastaaPoista
  8. Minullakin on sinulle you make my day.

    VastaaPoista