sunnuntaina, marraskuuta 12, 2006


Liennyin illalla sen verran, että aamulla olkkarin lattialla odotti pingotettu ja kuivunut Icarus. Voipahan nyt rauhallisin mielin viikata sen kaappiin joulua odottelemaan.

Malli: Icarus, kesän Interweave Knits
Lanka: Garnstudio SilkeTweed, olisko mennyt vajaa 5 kerää?
Puikot: 3,5 mm Addit ja jotkut käppyrät
Koko pingona: 182 x 92 cm (taitaa mua päätä lyhyempi mummo hukkua tähän)


Fiilis: no niin. Valmiinahan tämä on ihan kaunis. Mutta se tekeminen tökki ja pahasti. Alun mallikerta oli verenpainetta nostattava. Varsinkin kun tajusi, että vielä tarvittaisiin 150 silmukkaa. Kun vihdoin pääsi reunapitsin pariin, silmukoita oli jo sen verran, että yhden kerrosen tekeminen kesti ja kesti, ja tuntui ettei valmista tule vaikka kuinka nikuttaa. Silmukoiden päättelyyn meni vaivainen tunti...Mutta nyt se on valmis. Kiitos ja näkemiin. Ei toista, ei.


Minnuu vähän huolestuttaa koskapa kommenttipoksiin ilmottautui parikin TNT ehdokasta... :D

Ja lopuksi Oulun Puhelimelle kiitokset "loistavista" "yhteyksistä"!

7 kommenttia:

  1. Siitä tuli tosi kaunis! Mutta just ton mallikerran puuduttavuuden takia minä en taida sortua tekemään tätä...laiska kun olen :)

    VastaaPoista
  2. Siitäpä tuli nätti. Tuo väri on mukavan lämmin.

    OPOY on ihan belsebuubista.

    VastaaPoista
  3. Anonyymi13.59

    On se kyllä Ihana. Mä kyllä aluksi oikeasti ajattelin tehdä omani yksinkertaisesta merinosilkistä... No ehkä mä otan sittenkin Drops Alpacaa, tuleepahan sitten ISO :-) että kai mä sitten oon TNT, umpihullusellainen :-)

    VastaaPoista
  4. Villasukka: laiskuus voi olla tässä tapauksessa viisautta.

    Villasatu: mieti vielä kolme kertaa merinosilkin kanssa. Joudut vielä tekemään lisää mallikertoja.

    VastaaPoista
  5. Voi kuinka kaunis siitä tulikaan!

    VastaaPoista
  6. Hieno tuli huivista. Mua noiden tekeminen viehättää kovasti, vaikka lopussa silmukoita onkin jo useampi sata.

    Ootko kokeillut märkähuovuttaa tuota kettua tai autoa? Siitä voisi saada kestävämmän niin.

    VastaaPoista
  7. Tiina: sitä märkähuovuttamista mietin, mutta kun pinnan alla on aikas iso köntti superlonia niin mitenköhän sen kuivumisen kanssa? Superlon kun kuitenkin imasee sitä vettä, vaikkei kauheasti lotraiskaan. Ettei ole sitten pahanhajuiset kettu ja auto...

    VastaaPoista