sunnuntaina, kesäkuuta 12, 2016

Neuletähtiä ja keskeneräisyyksiä

Viikko sitten lauantaina suuntasimme Harmaan arjen Outin kanssa Tampereelle. Sinne kun oli raekuurojen lisäksi luvassa neulemaailman tähtiä Nancy Marchantin ja Stephen Westin muodossa. Mennä tuksutimme yöjunassa, joka ei allekirjoittaneen mielestä erityisen hyvä nukkumapaikka ole, ja olimme sunnuntaina klo 5.30 Tampereella. Siellä oli vasta edellisen yön bileet loppumassa, sen verran väsynyttä porukkaa oli aseman ympärillä notkumassa. Kävimme ryöstämässä Tornin aamupalapöydän tyhjäksi, tai minä se taisin se porsas olla, joka söi kaikkea/kaiken. Mutta eipähän jäänyt nälkä vaivaamaan.

Hotellilta kipitimme Kerän ovea raapimaan ja sisälle sitten tutkaamaan kaikkia ihania lankoja. Titityyn Tiina oli tullut paikalle oman lankakuormansa kanssa, ja niissähän ihmettelemistä piisasi.

Vähän myöhemmin sisälle purjehtivat myös Nancy Steppe-setä vanavedessään. Niitä sitten tuijotettiin suu auki ja silmät muljollaan. Kun sitten juttuun pääsi niin tuli todettua, että aivan ihania ihmisiä molemmat.

Nancy opetti meille miten briochessa tehdään mm. lettejä. Niitä ei ollutkaan tullut aiemmin kokeiltua. Sitten hipellettiin Nancyn mukamaan tuomia neuleita. Steppe oli lähtenyt sillä välin käymään Ikeassa, joten tutkasimme myös herran mukanaan tuoman neulekasan. Mitäpä ei ollut meitä kieltämässä.

Outi jäi vielä Steppen pajaan Penguono-neuleesta. Koin, että se on mulle vähän turhan hapokasta, joten suuntasin kaupungille. Sielläpä oli kaupat sulkemassa oviaan ja oli vielä peijakkaan kylmäkin, joten palasin hyvissä ajoin Kerään takaisin. Istuttiin Nancyn kanssa takahuoneessa, syötiin Muumi-keksejä ja juteltiin virkkaamisesta.

Steppelekin Muumit maistuivat, ja samalla tuli juteltua väreistä Knit'n'slide-huiviin. Minua ne huivin reunassa menevät pallukat jotenkin viehättivät kovasti.

Junassa paluumatkalla sain virkattua kuvan sinisen kukkasen. Sekin toisin piti ottaa pariin kertaan uudemman kerran ja muutenkin fiksailla, koska univelka alkoi painaa. Malli on villinnyt ihmisiä noin vuosi sitten Instassa ja #rusticlacesquare löytyy yhtä jos toista kuvaa. Ruutuvirkkausohje löytyy esim. Ravelrystä.

Kaikin puolin siis mahtava reissu, vaikka univelkaa onkin sitten saanut koko viikon paikkoa. Heinäkuussa sitten uudemman kerran Jyväskylässä samaisen herran seurassa!

Reissusta tuli mukaan myös BC Garnin Linoa, jonka laitoin kotona puikoille. Tarkoituksena olisi saada aikaiseksi Helga Isagerin Punarinta. Linoa on vähän rasittava neuloa, koska se on aluksi aika kovaa. Neulottuna se kyllä pehmenee, mutta kerältä tullessaan sen kyllä tuntee sormissaan. Samoin keltaista "karvaa" on kaikkialla.  Väri on kyllä niin mellevä ja valmis neulos kaikkea muuta kuin kova, joten kyllä tästä hyvä tulee.

En sitten pystynyt pidättelemään itseäni, joten laitoin puikoille myös Knit'n'slide-huivin ja sitä on nyt tikutettu raivoisasti. Neuleessahan ei sinänsä tapahdu mitään ennen reunusta. Reunuksessa sitten kyllä tapahtuu koko rahan edestä. Ja Fools gold on ihana väri. Totean vain.

Niin, ja Mandala Madness -peitto on myös vaiheessa, siinä samaisessa mihin se viikko sitten jäi. Pitäsi kait sitäkin edistää.

1. Voi hyvät hyssykät, että olet saanut paljon aikaiseksi! Tulossa kaikkea ihanaa.. ja joo, jostain kumman syystä väsyttänyt koko viikon. ;)

1. Hyvin on haukottanut pitkin viikkoa :) mulla taisi iskeä joku startiitti, mutta eipä tuo haitanne. Kiitos matkaseurasta!

2. Onpas ollut antoisa matka. Kaikesta kivasta täytyy jotain ekstraa maksaa, väsymys on aika edullinen hinta ja kuuluu asiaan.
    Mä en ole SW:hen ja kumppaneihin hurahtanut lainkaan, vielä;) Kauniita malleja ja kivoja jippoja niillä kyllä on. . . .

1. Olin kaukaa viisas ja pidin reissun jälkeisen maanatain vapaapäivänä. Ihan viisas valinta :) Steppen malleissa monikin voi vaikuttaa aika erikoiselta ensinäkemältä. Useimmat järkeistyvät kun vähän himmaa värimaailmaa.

3. Junassa on ihana nukkua! Kävin Rovaniemellä ihan vaan siksi, että sain nukkua junassa. Minulle nuo neulegurut on niin tuntemattomia suuruuksia, että Steppe-setä saisi olla ihan rauhassa. Ainoastaan värikäs asua kiinnittäisi huomion. Todella mellevän värinen tuo Lino-lanka! Nuo kukkavirkaukset on aivan huippuihania!