maanantaina, toukokuuta 25, 2015

Kukkatehdas

Jätetään mekkotehdas hetkeksi huokaisemaan henkeä ja tehtaillaan kukkaruutuja.

Ruudut ovat tulossa Sophie-peiton päätyihin, jotta peitosta tulisi suorakaiteen muotoinen. Paloja tarvitaan yhteensä 18 kappaletta. Itseni tuntien on parempi järjestää oikea tehotuotantolinja että palaset tulee tehtyä. 

Jännä miten sitä jaksaa virkata 160 cm kanttiinsa olevan neliön, pikkuneliöt taas sakkaavat jo muutaman kappaleen jälkeen. 

Se täkin pingotus kyllä mietityttää. Mistä saan järjestettyä pingotusalustan saati tilan jossa peitto voi sitten rauhassa kuivua?

16 kommenttia:

  1. Sinulla on kyllä lyömätön värisilmä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Väriestä kiitos on täysin mallin suunnittelijalle. Tässä puuvillaisessa käytin värejä jotka täsmäsivät ohjeen kanssa. Villainen on sitten enemmän sävelletty

      Poista
  2. Ei naapurissa olisi isoa tramboliinia? Kesäyöksi sinne pingotukseen? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuossa vastapäätä olisi tramppa, on vaan kovassa käytössä puolille öin saakka :)

      Poista
  3. Nyt on vaan innostuttava virkkaamaan samanlaisia kukkia tarvittava määrä. Tee välillä mekko ja jatka taas virkkausta. Nekin on hienoja. Tramboliinia minäkin meinasin ehdottaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Virkkaustehdas pyörii nyt täysillä, ei kerkiä ompelemaan. Sitten ois vielä ne villapeiton ruudut...

      Poista
  4. Mun tekis virkata ne neliöt valmiiksi. Mutta ajattelin kuitenkin olla kärsivällinen ja neuloa sen peiton ensin. :) Eilen jatkoin peittoani, pääsin vihdoinkin jumikohdasta yli! Piti opetella uusi tapa pitää koukkua, niin sormi ei sitten kipeydy uudestaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kantsii eka tehdä se peitto, niin sitten voi mallailla ruutuja. Mun pitää virkata ainakin yksi kierros pylväitä koko ruutuhässäkän ympärille, jotta se on samanleveyinen kuin peitto. Tässä vaiheessa on hyvä pingottaa koko höskä niin on helpompi mätsätä ruudut peittoon.

      Poista
  5. Mulle on jostain syystä helpompi saada valmista, jos saan tehdä pieniä osia sarjana. Jostain syystä tulee sellainen olo kuin työ joutuisi paljon nopsemmin. Mutta kauniita ovat nuo pienetkin ruudut. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pienissä ruuduissa se on semmoista nykertämistä. Vähän väliä pitää olla vaihtamassa väriä ja piilottamassa langanpäitä. Isommassa voi päästää menemään.

      Poista
  6. oho. eli sä nyt kuitenkin virkkaat ne neliöt? mä meinaan skipata ne, koska en ole aikonutkaan tuota ihanaista sängynpäälle, vaan sohvalle, jossa lapset sit voi sen alta kattella telkkaria tai lukea tms. (saatanpa itekin ottaa nokoset joskus sen alla;-) eli mun Sophiesta tulee neliö:-D se 20 osan reunus on kaunis. Mutta mutta: mistä langat?? Alan olla kuluttanut kohta kaikki sopivan vahvuiset itsevärjätyt langat tuohon peittoon.. ja sehän ei millään käy päinsä että virkkaisin väliin jotain valmiiksivärjättyä. No way!! Ihanaa muuten seurata millainen sun sohvista tulee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä ne neliöt tähän nyt tulee. Alunperinkin tämä oli tarkoitus saada sängylle. Kun sitten peitosta ei tullutkaan ihan niin iso kuin odotin, pitää sitä kasvatella. Se viimeisin reunus on kyllä kiva. Voipi ne tulppaanit pari metriä lankaa syödä :) niitä varten varmaan tarttee hankkia lisää lankaa myös villaiseen versioon. Olen käyttänyt Pirkkalankaa kasvivärjättyjen kaverinia. Siinä on aika hyvin kasvien kanssa passaavia sävyjä.

      Poista
  7. Sänky tyhjäksi ja pingotat patjalle. Uhraudut viemään perheen siksi aikaa vaikka sukuloimaan tai lähimpään kaupunkiin hotelliyötä viettämään ja nauttimaan valmiista ruoasta :-)

    Hyvältä näyttää virkkaukset, ne aiemmat myös.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hotelliloma kyllä kuulostaisi mellevältä. Vaan on peitto liian iso sänkyyn pingotettavaksi. Aattelin käydä rautakaupassa tutkimassa eristelevyjä. Neljällä kappaleella varmaan pärjäisi…

      Poista
  8. Anonyymi22.15

    Tervehdys taas Napapiiriltä!

    Minä tein sen ratkaisun, että jätin pikkuneiliöt virkkaamatta kokonaan. - Päätin jatkaa peittoa muuten kahdelta sivulta. Olen virkkaillut nyt jo toiseen päähän noin 14 senttiä erilaisia kerroksia, joihin otin malleja noista aikaisemmista. Sitten tulevat vielä ne loppupään kerrokset.

    Kesä näyttää tännekin vähitellen tulevan, vaikka koleaa on.

    Hyvää jatkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuumasin tuota ihan samaa, että jos vaan virkkaisi lisäkierroksia päätyihin. Päätin sitten kuitenkin tehdä nämä kukkaisneliöt. Siihen villaiseen voi vielä muuttaa mielensä.

      Kyllä se kesä sieltä. Kait. Toivottavasti ainakin.