torstaina, helmikuuta 05, 2015

Vekkejä

On taas niitten joka vuotisten hulinaviikkojen aika. Tällä hetkellä väsyttää niin hirmuisesti että taitan painua just kohta heti pehkuihin.

Sitä ennen pitää kuitenkin näyttää yks pipa, joka on ollut valmiina jo jonkin aikaa. 

Konglelua
Malli: Konglelua, Strikkekista
Lanka: Uncommon Thread, Everyday sport, värissä Smudge
Puikot: 3 mm ja 4 mm
Fiilis: vähän pikkaseksi meni

Ohjeessa käytetty lanka oli paaaljon ohuempaa, joten piti sitten vähän säätää silmukkamäärää. Näin jälkeenpäin voin todeta että säädin väärin. Vähän väljempi olisi ollut enemmän mieluinen. Reunus siis tällä silmukkamäärällä ja kupuun lisää silmukoita. Samoin oisi voinut tehdä noista vekeistä vaikka vähän kapeammat, siis leveyssuunnassa. 

Ihan kiva ja hyvä tämä kyllä on, ei valiteta ja etsitä liikaa virheitä. Ohjeessa oli kyllä muutamia aika väljästi tulkittavissa olevia kohtia. Vähän sävelsin sinnepäin. Tykkään kyllä kovasti tästä pintaneuleesta.

Nyt kyllä pitää mennä täkin alle. Samalla ajattelen postipoikaa, että toivottavasti se tuo minulle huomenna lankapaketin. Pääsen sitten viikonloppuna virkkaamaan jumiutuneen niskani vielä pahempaan kuntoon. 

15 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Tämä oli kiva malli. houkuttaisi tehdä toinenkin

      Poista
  2. Tuo on kyllä todella hieno. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vekit ovat kivat, eikä niitä ole ollenkaan vaikea tehdä. Kunhan vaan muistaa tehdä ne aina samohin kohtiin, eikä niinkuin eräs, joka teki vähän sinnepäin ja sitten joutui purkamaan...

      Poista
  3. Hieno on hattu! Tykkään muuten ihan kauheasti lukea noita pohdiskeluja siitä, mikä meni hyvin ja mikä meni tosi hyvin. Tai jos jotain vaikka oppikin.

    Mä oon ihan kauhusta litteä, että jonain päivänä niskajumi oikeasti estää tän homman. Sanotaan vaikka kahdeksikin päiväksi. Kyllä siinä ajassa pitää jo saada relaksantteja lääkäriltä, että saa taas puikot heilumaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos niistä pohdikeluista että miten tekisin toisin on jollekin toiselle hyötyä niin sehän on hyvä juttu.

      Mulla oli viime kesänä (oliko se silloin vai edellisenä?) jännetupen tulehdus liiallisesta virkkaamisesta. Siinä sitten kaksi viikkoa vain katselin lankoja. Oli muuten aika kurjaa.

      Poista
  4. Ovelan näköinen pinta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pintaneule on kyllä kiva, eikä edes mitenkään vaikea

      Poista
  5. Onpas mielenkiintoisen näköinen pinta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä jo visioin että miltä tämä näyttäisi kaksivärisenä?

      Poista
  6. Ihan täydellinen pipo. Miten nuo vekit oikeen tehdään?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vekkikohdissa neulotaan yhteen pari aiemman kierroksen silmukkaa yhteen puikolla olevien kanssa.

      Poista
    2. Eli ei kovin valtavan vaikeaa. Kiitos neuvosta.

      Poista
  7. mikä herkku! tekee mieli päästä koskemaan tuohon pintaan. Ihana!