maanantaina, maaliskuuta 31, 2014

Takaisin satulaan

Kun iso neuletyö menee pieleen ja purkuun niin seuraavaksi on hyvä valita joku helppo, yksinkertainen, nopsa ja pieni työ. Edetä täsmälleen ohjeen mukaan, katsoa että tiheys on täysin ok ja muutenkin pysyä ruodussa.

Plrööö. Höpsistä pussiin, kuten oululaiset sanovat.

Otetaan 13 eri väriä, tiheys jotain ihan muuta kuin ohjeessa, jonka vuoksi kaikki silmukat pitää laskea uudelleen, ja luoda työhön n. 100 silmukkaa vähemmän kuin ohjeessa. 

Ja erityisesti tarvitaan luja ja vankkumaton usko että tästä tulee loistava.

Rintarossi on tee-se-itse-paketti jostain vanhemmasta Mollie Makes lehdestä. Sitä ei aina etukäteen usko miten monta tuntia tämmösen pienen kanssa voikin ähertää.

23 kommenttia:

  1. Anonyymi21.13

    Tuleepa sievän väristä kirjoneuletta, kuin karamelliä....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimetön: felted tweedin värit ovat kauniit ja passaavat hyvin yhteen

      Poista
  2. Anonyymi21.16

    Uskomaton tahti sinulla siellä.! Tosi hienoa pintaa on tulossa.
    Huomasin tosin itse design as you go takkia tehdessä, että nuo pienet graafiset kuviot ovat aika nopeita kutoa sekä nurjalta että oikealta. Täällä olisi takki vain kaulusta vaille. No huomenna, sillä tälle illalle pitää tehdä vielä töitä. OP

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Op: täällä on täysi höyry päällänsä. Perjantaina aloitin kirjoneuleosion ja nyt ollaan tässä. Kuviot ovat helppoja eikä värejä ole kuin kaksi per kierros, nopsaan etenee

      Poista
  3. Voi nääs ku tulee ihqua. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Santra: kovasti toivotaanettä menee sinne ihkun puolelle, sen verran paljon on työtä edessä

      Poista
  4. On se kone: noin pitkällä jo!!! Onnea matkaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. outi: täysi höyry päällänsä, pitää mennä kun menoa on!

      Poista
  5. Näyttää hyvältä jo nyt! Mikä olisi neulominen ilman haasteita? Tylsää tietenkin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ingi: en ole ymmärtänyt koskaan sitä aivottoman neuleen konseptia. kirjoneule on pop!

      Poista
  6. Tulee siitä loistava! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niina: näin toivomme!

      Poista
  7. Onpa kaunista jälkeä! Toivottavasti lopputulos on onnistunut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aino P: kiitos, ahkerasti kun sovittaa niin kyllä siitä pitäisi hyvä tulla

      Poista
  8. Hyvä toi Oululainen sanonta.... Olen just sitä mieltä. Ja mikäs tuo neule on?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mokkakissa: Marie Wallinin suunnittelema Sage. Ja sanontahan menee kokonaisuudessaan että höpsistä pussiin ja pussin suu kiinni.

      Poista
    2. Anonyymi10.00

      No niinpä tietysti. Itse haaveilen siitä Anatoliasta tai Merrionista samalta suunnittelijalta. Mulla menisi varmaan niin, että alkaisin säveltää itse noita raitoja...OP

      Poista
    3. OP: Anatolia on aivan ihana, itseasiassa hankin siihen langatkin, mutta se sitten vaihtui Sageksi. Anatoliassa on aika paljon kolmen ja neljän värin rivejä, ne vähän sylettävät.

      Poista
    4. Anonyymi18.07

      Hyvä tietää, eli jos ensi syksyllä kudon teen samalta suunnittelijalta jonkun takin. Tai siis otan silmukkamäärät ja muut tekniset jutut ja sävellän itse. Kesä menee jakkuja, mekkoja ja hameita ommellessa kuitenkin. OP

      Poista
  9. ...oh jos mä vaan saisin joskus monivärisen pinnan noin tasaiseksi. Ihanat värit. Odotan henkeä pidättäen tulosta!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ruta: musta ainaskin tuntuu siltä että Felted Tweedillä saa helposti aikaiseksi tasaista pintaa. Ja näissä kuvioissa ei hypellä edes kovin monen silmukan yli. Toki sekin auttaa että kirjoneuletta on harjoiteltu moneen otteeseen :)

      Poista
  10. Anonyymi16.40

    Ei voi muuta kuin kehua. Mistä se postipoika sulle tuota lankaa tuo? Tillaakko nää ulukomailta? kyselee Leena

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Leena: Rowanin Felted Tweediä saa Suomesta, esim. Titityystä Jyväskylästä, Lankaideasta Tampereelta, Menista Helsingistä ja ties mistä muualta.