lauantaina, marraskuuta 03, 2012

Terhakka kuin tiskirätti

Siippa repii tapettia, minä vaihdan petivaatteita. Ulkona sataa vettä ja on niin harmaata kuin vain voi olla. Puuhavitamiini on vähissä. Tekisi vain mieli nukkua ja nukkua.
Joululahjaputki on loppusuoralla. Vielä muutama sentti ja viimeistely niin kaikki olisi pulkassa. Mutku niskaa ja hartioita särkee. Olisi kaikenlaista mitä laittaa puikoille mutku ei jaksa. Olen jäänyt koukkuun Sanajahti-peliiin. Olen tosi huono siinä.
Bertta taitaa harmaan sadepäivän vieton. Ehkä otan siitä mallia. Kerkiää ne joululahjat sitten ensi viikollakin saada valmiiksi.


16 kommenttia:

  1. Jaa vai ehtii saada ensiviikollakin valmiiksi? Mä en kestä. Paitsi että on harmaata ja sataa ja haluaa nukkua, niin joululahjoja ei ole edes aloitettu....

    VastaaPoista
  2. Sanajahti vie kyllä mennessään...

    VastaaPoista
  3. Bertta on taitava, kaikille mallia näistä kuvista!

    VastaaPoista
  4. Anonyymi16.03

    Armahda niskojasi; mene Bertan seuraksi kunhan ensin vähän venyttelet.
    -äiti-

    VastaaPoista
  5. Olet kyllä hyvässä vauhdissa, jos joululahjat ovat jo valmiina. Itse oon jo hyvässä vauhdissa myös, mutta puolivälissä korkeintaan. Ihanan värisiä juttuja kuvassa!

    Ja mua lohdutti kovasti kommentti Sanajahdista, täällä ollaan samassa koukussa...

    VastaaPoista
  6. Mokkakissa: mä olen niin ärsyttävän iloinen siitä että sain aikaiseksi aloitettua ajoissa, ettei sitten tartte viime metreillä vääntää hampaa irveessä. Että ihan sen takia tässä hehkutetaan!

    Vyyhti: se on ärsyttävän koukuttava. Ja sitten välillä kun ei keksi sanan sanaa...raivo

    Taijak: berttaa on hauska kattoa kun se nukkuu. Vetää semmselle pienelle sykyrälle, tassu nenän päällä ja häntäkin taiteellisesti aseteltuna kaiken päälle

    Äiti: tänään ei sitten kerinnytkään päikkäreille kun tuli vieras kaukaa espoosta käymään. Mutta eipä niipä puikkojakaan ole heiluteltu.

    Jennyf: mä en tee kaikkia joululahjoja itte, osa haetaan kaupasta. Se sitten että milloin saa aikaseksi paketotitua on ihan eri juttu :)

    VastaaPoista
  7. Samat on ongelmat hartioiden kanssa täälläkin eikä tämä koneella istuminenkaan hyvää tee...
    Kissat osaavat tuon ajankäytön:)
    Mukavaa viikonloppua"!

    VastaaPoista
  8. Väsymystä on täälläkin. Töissä on aika reipas meno ja täällä kotona lapset tappelevat koko ajan. Niin että tuo Bertan seura houkuttelisi täälläkin.

    VastaaPoista
  9. mustakissa: kissat voivat aina viettää kissanpäiviä:)

    peikkotyttö: mun lötköpötkö

    outi: miksiköhön ihmiset ei vois nukkua talviunta?

    VastaaPoista
  10. Soile: Mä just mietin, että marraskuussa pitäisi oikeastaan olla loma. Tästähän voisi vaikka tykätä, jos saisi möllöttää vain tuolissaan teekupposen ja neuleen kanssa. Mutta nouseppas 06.00 joka aamu ja lähde taistelemaan tuonne pimeyteen ja viistoon veteen tai räntään. Voi surkea paikka. Ja kuule, mikä projekti sulla on tuossa sivupalkissa? Kehräätkö villojasi oikein urakalla vai onko laskuri vain "omaksi muistiksi"?

    VastaaPoista
  11. outi: kesäloma ja marrasloma? kuulostaa oikein mainiolta.

    Tuo villaprokkis on lähinnä iteleni muistiksi mutta myös eräänlaiseksi kannustimeksi. Jos vaikka saisi 100 g valmista lankaa viikossa niin koko kasa olisi kolmessa kuukaudessa selätetty. No, kuulostipa ankealta.

    VastaaPoista
  12. Norppanen19.10

    Täälläkin joululahjoja tipahtelee puikoilta.
    Osa valmiina, osa kesken ja suunnittelu-asteella
    "sittenkunjoskusennättäisi".
    Marraskuussa pitäisi olla enemmän tunteja vuorokaudessa ;)
    Miten niiden lahjojen kanssa aina meinaa tulla kiire vaikka
    jo elokuussa aloitin.
    Bertta on ihana!
    Ps. Mitä lankaa tuo petroolin värinen? Kaunista.

    VastaaPoista
  13. norppanen: petroolin värinen on Araucanian Rachoa, sitä semisolidia. näistä tulee sitten joksu paremmat kuvat, mutta ei vielä paljasteta kaikkia jouluyllätyksiä :)

    VastaaPoista
  14. No lahjathan on hyvällä mallilla siellä! Mä oon vielä ihan vaiheessa... Ihanat kuvat Bertasta, kissat kyllä osaa ottaa renoosti!

    VastaaPoista
  15. Voi, kun mäkin saisin köllötellä yhden päivän peiton alla Bertan mallin mukaan. :D Mun joululahjaprojektit on ehkä 2/3 tehty, jos nyt en saa enää mitään uusia kuningasideoita... :-D

    VastaaPoista