lauantaina, tammikuuta 29, 2011

Harakka

Piti sitten ängetä antiikkimessuille pällistelemään. Kovasti olisin halunnut hankkia värillistä lasia, mutta on niiden hinnat menneet niin älyttömyyksiin että jäi ostamatta. Sama koskee myös astioita. Hyvä esimerkki on tämä vati.

Olen ostanut sen joku 6-7 vuotta sitten. Silloin se maksoi 50 euroa ja tuntui kalliilta. Tänään messuilla näin samanlaisen, ja siinä oli hintalappu 220 euroa. Oisko sen arvo nyt noin moninkertaistunut tässä ajassa? Ilmeisesti sitten.

Sisäinen harakkani heräsi rätkättämään korujen kohdilla, ihania isoja ja kimaltelevia. Hankin mm. bling blingiä myssyn reunaan

ja sitten siveämmän riikinkukon. Kukko on n. 5 cm leveä ja hento kuin mikä. Myös kukon alla oleva nyplätty liina on messuilta. Samaisella kojulla oli vaikka kuin paljon nyplättyä ja käpyiltyä pitsiä, ja ne kaikki oliva todella kauniita ja ohkasia kuin ilma. Pitsikirjan Rinna olisi varmaan pitänyt kojusta.


Kotona odotteli tämmöinen vähän rouheampi juttu. Tähän pitäisi kehitellä yksi homma, joka saa aivot nyrjähtämään. Pitänee vain kokeilla, järkeily ei nyt toimi.


14 kommenttia:

  1. 220 euroa? Mulla on Mammalta perittynä tuota sarjaa ns. tv-lautanen (eli semmonen jossa on paikka mukille) ja suorakulmainen pieni rasia (ei kantta). En kyllä aio luopua niistä, kun tykkään tuosta niiden kuvasta.

    VastaaPoista
  2. Ihanaa kun joku muukin omistaa harakan sielun. Minä kanssa olen usein törmännyt noihin blig-bingeihin ja ostanut moisia ihanuuksia. molemmat ovat ihania vaan tuo riikinkukko suorastaan sykähdyttävä. Uutta jännää neulosta pukkaa ??

    VastaaPoista
  3. Anoppi on haikaillut yhden tietyn kannun perään tuosta Arabian Emiia-sarjasta. Olis kiva yllättää sellaisella vaikka synttärinä, mutta aika kovissa hinnoissa nuo virheettömät osat tuntuvat olevan, niin kuin tuo vatikin.

    Ihanaa blingiä oot löytänyt! Oliskohan siellä huomenissa enää mittää jälellä?

    VastaaPoista
  4. Siis EMILIA-sarja... Osaa enää kirjoittakaan... :)

    VastaaPoista
  5. villasukka: kuva-aiheet ovat kyllä tosi kivoja. muistan joskus nähneeni niitä mainitsemiasi tv-lautasia mukeineen. olisi ollut tarjolla neljän kappaleen setti. tämä vati pysyy meillä täältä ikuisuuteen, muta enolisi mitenkään valmis maksamaan siitä 220 euroa. viiskymppiä oli ihan passeli hinta.

    sirkkis: tuo riikinkukko on kyllä aikas kiva. Sillä on sellaiset pienet heiluvat helat pyrstössä. uutta neulomusta pukkaa juu, saas nähdä miten onnistuu

    vilma: kyllä mä jätin sinne vielä sinuakin varten jotain kimaltavaa. itseasiassa korujen myyjiä oli aika paljon, eikä hinnat päätä huimanneet. mutta sen yhden lasiputelin olisin kyllä halunnut...

    VastaaPoista
  6. Ohhoh! Johan on hinnan nousu! Pidä vatia varovasti :)
    Kauniita koruja, riikinkukko on jotenkin erityisen herkän kaunis.

    VastaaPoista
  7. Tuolle sarjalle on nykyään niin valtava kysyntä, se selittää hinnat. Porukka tuntuu maksavan vaikka mitä. Olet tehnyt tosi hyvän löydön aikoinasi. Ja minähän en messuja muistanut ollenkaan; mikä on ehkä hyvä, koska ei täälträ olisi tänään ehtinytkään. Huomenissa kenties.. Kiinnostavaa sulla siellä työn alla...

    VastaaPoista
  8. Mä maksoin aikanaan hieman krakeloituneesta vadista 120 markkaa, ja ostin sen ehkä alan kalleimmasta liikkeestä (Vanhaa ja kaunusta). Mä olin joskus miltei kantis tuolla, mutta sitten tuli mun hintalimitteri vastaan, varmaan euroaikoihin siirtymisen myötä. Mut on meillä muutamia sellaisia löytöjä, jotka myymällä varmaan pitäisi perheen puurossa puoli vuotta.

    VastaaPoista
  9. katja: kuin kukkaa kämmenellä :)

    outi: vähän harmittaa etten hankkinut aikoinaan niitä tv-astioita. ne olivat aikas kiva. meehän huomenna käymään

    kirsiär: me kerättiin aikoinaan viinasikoja, maksoivat semmoista 200-300 markkaa. euron myötä hinnat siirtyivät suoraan markoista euroihin, joten siihen jäi se keräily.

    VastaaPoista
  10. Näkyy olevan noissa astiasarjoissa hinnat sitä paremmin kohdillaan, mitä suositumpia ne kulloinkin on. Tietty sekin vaikuttaa, että miten harvinaisesta sarjasta on kyse.

    Olen monesti kuolannu sellaisten kuvioitujen emalikattiloiden perään, mutta kirppiksilläkin on hinnat nykyisin niin kovat, että ei paljon innosta.

    Saitkos s-postia? Jäin vain miettimään, että kaipa mie laitoin oikein sun osoitteen...

    VastaaPoista
  11. tess: emalikattiloista pyydetään aikas suoliaisa hintaja, vaikka olisi kuinka kuhmurainen kattila tahansa. sähköposti löysi perille. ja olin ostanut ihan oikeaa lankaa!!!

    VastaaPoista
  12. joku osaa taas tosin hyvin kirottaa sjanoa oikien. suolaisia hintoja. vaikka voisivathan ne suoliaisetkin hintajat tietty jänniä olla...

    VastaaPoista
  13. Minua on jäänyt harmittamaan etten kerran ostanut tuota vatia kun pidin 35€ liian kalliina. No olihan se silloisessa tilanteessa mutta silti...

    Emilia sarjaa minulla on yksi ihan pikkuinen minilautanen jonka sain siskolta. Mun aarteeni :)

    VastaaPoista
  14. Mulla on just samoja lautasia ja just ne esiintyi mun blogissa! Sisko oli ostanut isomman 15eurolla kirpputorilta Espoosta ja sain sen joululahjaksi toisen perimääni seuraksi. Olen nähnyt sen lautas-mukisetinkin joskus.

    VastaaPoista