lauantaina, lokakuuta 30, 2010

Sytyck: Robottitanssi

Proudly presents:
Robottitanssi
Malli: oma, ohje tulossa kokoihin n. 100 ja 120 cm
Lanka: TitanWool Kristal, 4 kerää (à 50g/140m) petrooli, Marks&Kattens SuperWash Safir tumma oranssi, 1 kerä (à 50g/127m)
Puikot: 3,5 mm
Fiilis: jipi-ai, jipi,ei!

Käytiin tänään Zeppeliinissä ja myönnän ihan rehellisesti että tunsin ylpeyttä kun katselin poikaani viipottamssa Robottitanssi-paita päällään. Se näytti niin hauskalta. Sekä poika että paita ja varsinkin niiden yhdistelmä.

Ohje on siis tulossa, se on jo kirjoitettu. Nyt on menossa sekä hionta että testineulomus. Katsotaanpa ottaako Erika mun kirjoittamasta ohjeesta selvän! Pari pientä kauneusvirhetä olen jo itse löytänyt. Sitten kun isoveljenkin paita on tehty ja speksit vielä kertaalleen tsekattu, julkaisen ohjeen. Vähän jänskättää jo nyt.

Minulta toivottiin että käyttäisin lankaa, jota olisi helppo saada. Siinä kävi sitten vähän hassusti. Katsokaapas kun tuo petroolin värinen Kristal on ostettu viime keväänä Italiasta Poggio Mirteton perjantaitorilta, ja oranssikin on Villiinan takahuoneesta...kök, köh, siis. Mutta nou hätä, lanka on aika lähellä esim. Smartin paksuutta. Tiheys 3,5 mm puikoilla oli suurinpiirtein 25 s/10 cm, joten korvaavia lankoja varmasti löytyy. SeiskaVeikka taitaa olla turhan paksua. Paitsi jos haluaa vähän isompaa kokoa.

Oli miten oli, paita syö sen verran vähän lankaa että tähän kärsii käyttää vähän arvokkaampaakin lankaa. Toki tuo Kristal oli sen verran halpaa että tämän paidan kustannus oli alle 10 euroa.

Paita näyttäisi varmasti aika kivalle neulottuna semi-solidista langasta. Väriyhdistelmiä tuolla kerran jo pohdittiikin. Itselle tulee mieleen esim. suklaanruskea ja vaalea turkoosi tai lime, ruskea ja oranssi, pinkki ja lime, oranssi ja vihreä, tumma magenta ja petrooli...noin niinkuin aluksi. Langaksi kannattaa valita kuivapintainen, useampi säikeinen lanka, niin kuviot tulevat hyvin esille.

Isompi paita on kohta vartalo-osan kainaloissa. Sitten hihat ja kaarroke, jota tällä kertaa ei neulota kolmea kertaa...

45 kommenttia:

  1. Siitä tuli todella hieno! :) Aiheesta tunnet ylpeyttä.

    VastaaPoista
  2. iik, ihana ropotti-poika. Tosi upea neulepaita ja sopii hänen väreihin ♥

    VastaaPoista
  3. Voi että se on komea! Kismittää, että meidän isompi ei innostunut robottitanssista. Pitäisi kuulemma jotain prinsessoja. Mutta pienempi... siltä ei vielä kysytä. Jos sen metrisen neuloisi jossain prinsessaisessa värissä. Ja muuten hei, olen ihastunut myös tuohon poikasi kampaukseen. Mukavan näköinen kaveri!

    VastaaPoista
  4. Hienoa! Syytäkin tuntea ylpeyttä :)

    VastaaPoista
  5. kati: kiitos, ei mulla (ihan) vielä ole nokka taivasta kohti :)

    sirkkis: meidän nuorimmalle tämä väri sopii hyvin ja isommalle tuo oranssi.

    outi: jos laitat roboteille kruunut päähän? sanot että ne on prinsessarobotteja? tää tyyppi on meidän pitkätukkahippi. sillä oli nuorempana ihanat kiharat, joita en raaskinut leikata. ja siitä lähtien hiukset ovat olleet ainakin harteille asti.

    tess: kiitos, nyt kun saisi vielä sen toisen valmiiksi.

    VastaaPoista
  6. Anonyymi15.22

    Tosi hieno! Odotan jo kovasti ohjetta!

    VastaaPoista
  7. Aivan huippu.

    Vieläköhän meidän kolli innostuis roboteista? Voisin samointein sarjoittaa sen kokoon 140...

    Tosin mulla on se oma STYCK projekti sen verran työllistävä, että pitää koittaa hetken aikaa pitätytyä vilkuilemasta vieraisiin ja tikutella kiltisti sitä yhtä ja ainoaa. Jos siis meinaa saada ajoissa valmiiksi.

    VastaaPoista
  8. Ja nyt harmittaa kun on teinejä talo täynnä ja niille pitää olla väritöntä, hajutonta mutta ei nyt sentään mautonta...
    Sarjoittaisitko aikuiselle?

    VastaaPoista
  9. nimetön: malta vielä hetki, kyllä se sieltä tulee

    taina: oi kiitos, kaikkein helpoin kun tekee vähän paksummalla langalla niin ollaan koossa 140. tai sitten pitää lisätä yksi robo lisää. vähän riippuu vartalon ympäryksestä

    sanna: aikuisten koko, ou nou. en uskalla luvata. Mutta kun ohje tulee niin siitä ruutupiirustuksestahan voi lähteä kehittelemään isompiin kokoihin.

    VastaaPoista
  10. Ihana paita! Ihana poika ! Ja ihania kuvia!
    Rouvan passaa poksahtaa ylpeydestä juurikin nyt.

    VastaaPoista
  11. Onneksi olkoon, hieno paita !!
    Yksi asia jäi askarruttamaan; millainen on kuivapintainen lanka ?

    VastaaPoista
  12. Upea paita! Ja mitäs minä aiemmin sanoin siitä vauhdikkaasta etenemisestä? :D

    VastaaPoista
  13. Tykkään tykkään kovasti!

    VastaaPoista
  14. wrs: jätetään se poksahtaminen väliin, ollaan muuten vaan polleena :)

    marika: kiitos! kuivapintaisella tarkoitan sileää lankaa. sellaista josta ei pörrötä mitään ja jossa on yseampi kuin kaksi säiettä. Neulottaessa ei tule mitään haloa tai muuta. ei ehkä se paras termi, mutta kuvaa minusta hyvin tämän tyypistä lankaa.

    meflen: no aika nopsaanhan tää eka valmistui, viikon verran meni aikaa.

    maiju: kiva kuulla että tykkäät

    VastaaPoista
  15. Mahdottoman hieno! Voisin kuvitella, että meidän 120 käyttävälle pojalle kelpaa kyllä!

    VastaaPoista
  16. Vau, olet ihan guru! Ihana paita! Harmi, ettei ole lapsia tuttavapiirissä... Ole nyt syystä ylpeä, aikas pätevä neulesuunnittelija olet! Kannatti osallistua sytyc-kisaan!
    Outi

    VastaaPoista
  17. Ooh, robotit rokkaa! Ihana poika, paita näyttää ihanalta hänen päällään. Kun ohje on kerran luvattu, mulla on taas yksi syy harjoitella kirjoneuletta. Oi ja voi, mä haluaisin kovasti neuloa tuommoiset robotit!

    VastaaPoista
  18. Todella hieno, jo vain passaa olla polleena!

    Juuri kahlailin Ravelryä läpi, kun kohta kolmevuotias esikoinen toivoi, että äiti neuloisi välillä jotain hänellekin (eikä aina vain itselleen). Pojalle en löytänyt mitään(!) innostavaa pusero- tai takkimallia. Vai enkö vain osannut etsiä...
    Tämä taisi ratkaista pulman! Jään odottelemaan ohjetta :-)

    VastaaPoista
  19. On se hieno! Tarvii laittaa listalle kun ohje ilmestyy.

    VastaaPoista
  20. Hehee, täällä on homma edenny jo robotinnavan yläpuolelle :) Apua, mitä kauneusvirheitä? Mä oon huomannu vaan yhen jossain sellasessa asiassa, mikä ei vaikuta tai siis että käsitin mitä siinä haetaan, oisko ollu joku senttimäärä tms..

    VastaaPoista
  21. Niin ja siis onnea, hieno se on! Mut nyt mä epäilen omani onnistumista, suorituspaineet you know..

    VastaaPoista
  22. Ihana! Ja jes, kerrankin 'osuu kohdalle' eli meiltä löytyy (kohta) 100 cm käyttäjä... pitäisköhän uskaltaa kokeilla tätä.

    VastaaPoista
  23. Valtavan hieno! Värit ja malli ovat ihan kohdallaan ainakin pienemmälle pojalle. Kivoja väriehdotuksiakin olit jo ehtinyt miettiä.

    VastaaPoista
  24. Oi, siitä tuli todella hieno ja hyvin istuva. Projektin etenemisen seuraaminen on myös ollut kiinnostavaa kuin mikä!

    VastaaPoista
  25. Voi, miten ihana!

    VastaaPoista
  26. Anonyymi16.11

    Hyvännäköinen Paita ja Poika !
    Ootellaan vielä sitä toistakin mallia.
    -äiti-

    VastaaPoista
  27. Toi on aivan superhieno paita!
    Odotan jo puikot valmiina ohjetta!

    VastaaPoista
  28. Voi että on upea neule.

    VastaaPoista
  29. te kaikki ootte niin ihania! <3 <3

    VastaaPoista
  30. hanna23.50

    i h a n a ! odotus ei tuottanut pettymystä, ei todella! ikuna en oo kirjoneuleita tehnyt, mutta parempaa aloitusta en voisi toivoa :) kiitos!!

    VastaaPoista
  31. Tuo on kyllä monen pienen pojan, (miksei tytönkin)päällä hieno. Aikas erikoinen, kyllä siussa on suunnittelijan vikaa, eikä ihan vähän.

    VastaaPoista
  32. "Sika-Siisti!", sanoisi eb:n siististi cool Pelle Miljoona =o)

    VastaaPoista
  33. Mikà ihana yhdeistelmà! Miljoona triljoona onnittelua. Olen taas perjantaina Poggio Mirtetossa, joten lankaa voisi taas olla tarjolla. Jos kiinnostaa. Haleja koko sakille.

    VastaaPoista
  34. Oi että se onkin mahtava! Toivottavasti mun 1-vuotias siskonpoikani tarvitsee jossain vaiheessa villapaidan... :)

    VastaaPoista
  35. My son would love this sweater, robots are one of his favourites :-)
    Very nice.

    VastaaPoista
  36. Will your pattern be available for others??

    VastaaPoista
  37. sirgun: yes, it will be available, at first in Finnish. But first I must finish the bigger size, so there will be two sizes.

    My guess is that the pattern will be published in next week

    VastaaPoista
  38. Aivan mahtava paita! Poika odottaa jo... :)

    VastaaPoista
  39. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  40. Hienot paidat ja ihanat värit! Ehkä mun täytyy voittaa kirjoneulekammoni ja neuloa pojalle tuollainen.

    VastaaPoista
  41. Thank you Soile, I guess I have to wait for the english version. My finnish is no good :-)

    VastaaPoista
  42. Hieno kuvio. Sovelsin sitä pipoon, toivottavasti et pahastu.

    VastaaPoista
  43. Mielettömän upea!
    Pitääkin tuollainen thdä pojalle, ehkä kuitenkin joulun jälkeen.

    VastaaPoista
  44. Eilen illalla ompelin helma- ja hihakäänteet oman pojan Robopaitaan ja olisin ottanut väliheränneen pojan päällä kuvan, mutta poika ei halunnut... Laitoin sitten yöksi huuhteluainekylpyyn. Nyt paita on kuivumassa joten kuvaa pojan päällä en saa vielä pariin päivään :/

    Malli on kiva! Kertakaikkiaan! Neuloin vähän eri langalla kun en löytänyt samanvahvuista, onnistui silläkin (Sisu). Mutta itselläni tuo kaaviokuvan seuraaminen ei ollut sieltä helpoimmasta päästä kun tein siniselle pohjalle oransseja roboja ja tuo kaavio on piirretty sinisellä. Olisiko mahdollista saada kaaviokuva mustavalkoiseksi? (joo, onnistuisi kyllä omalla tulostimella kun ottaisi väripatruunan pois) Muutama virhe tuli poikasen paitaan, mutta onpahan persoonallinen :)