maanantaina, heinäkuuta 13, 2009

Keräsin rentun ruusuja maljakkoon. Miten sitä onkin aina täysin aliarvioinut tämän kasvin. Kukathan ovat mitä kauneimmat!

Tuli myös herkuteltua kesän ensimmäinen mansikkamaito, se jos joku on kesäherkkua parhaimmillaan.


Kehräsin.
Keltainen boa ensin kiemurteli lattialla

ja siitä sylin kautta rukin rullalle.

Neuloin hihan ja ihmeteltiin lasten kanssa kun sisällä satoi vettä. Onneksi ei meillä kotona kuitenkaan vaan Tuomenkukan kahvilassa. Pojilta meinasi suistua herne radalta kyseisen tapahtuman vuoksi.


12 kommenttia:

  1. Mustikkamaito on parempaa!

    VastaaPoista
  2. Tää saattaa nyt kuulostaa oudolta, mutta voisitko sä tehdä mulle palveluksen? Mulla on tuota käsinvärjättyä BFL:ää, ja mä haluaisin nähdä miltä se näyttää kehrätyssä muodossa. Mutta kun en saa aikaseks tehdä sitä itse. Niin jos mä lähettäisin sen sulle, ja sä sitten jossain välissä kehräisit sen?

    Saisit toki pitää sen langan tietty sitten. Toivota mut alimpaan hornan tuuttiin jos on ihan älytön idea..

    VastaaPoista
  3. Niin, piti vielä sanomani että sitä löytyy kahta väriä, puna-liila-sekoitus ja semmoinen turkoosihko.

    VastaaPoista
  4. Minä muistan kun lapsena ihailin horsmankukkia ja ihmettelin kun äiti ei oikein tykännyt niistä.

    Eikös tuo ole sitä hillaa, joka langaksi muotoutuu, njam :)

    VastaaPoista
  5. Aika kiva päivä selvästi! Sateesta huolimatta.

    Innolla odotan miltä Puro-neule näyttää valmiina. Minä aloitin neulomaan vastaavalla systeemillä hihoja itselleni. Ehkä nekin joskus valmistuu.

    VastaaPoista
  6. Tulin just mummon luota, sateessa, ja poimin maljakkoon yhden valkoisen lupiinin. Ilmaista silmanruokaa suomalaisessa luonnossa on vaikka kuinka paljon. Sahkoista postia sinulle. Kohta. Haleja ja pusuja.

    VastaaPoista
  7. Horsmat on ihania. Upeimmillaan massana; horsmanpunainen aukea on vähän sellainen "köyhänmiehen" laventelipelto. Harmi, että ovat niin lyhytikäisiä. Minäkin odottelen tuota sun Puroasi; en ole omani kanssa vielä alkanut millekkään.

    VastaaPoista
  8. Ihana tuokin topsi, jota kehräät. Olen kuolaillut sun kehrämiä topseja. Mistä ostat ne? Mä oon yrittänyt etsiä etsystä mieleisiäni, mutten ole oikein löytänyt.

    VastaaPoista
  9. oh, what glorious orange yarn you are creating!

    VastaaPoista
  10. Tollasen boan mäkin haluisin :) Näyttää superpirteelle.

    VastaaPoista
  11. Huomenta!

    Villasukka: mustikkamaidon ihan unohdinkin, ei pahaa sekään :D

    nina: ei se nyt ihan tyhmä idea ole, laita mulle eemeliä niin keskustelemma

    annikainen: kukkiva horsmapelto on kaunis ja sitten kun niihin tulee ne villat! ja kyllä tuossa villassa on kaikkia hillan värejä, raakaa ja kypsää

    jonna: pääasiassa oli aurinkoista, sade vaan piristi välilä. puro on lirissyt jo kaarrokkeeseen saakka. nyt pitää miettiä kavennukset

    lissu: lupiinit ovat aivan ihania kun kukkivat tienposkessa merenä. Niitäkin on ilmeisesti liikaa kun roskakasvina pidetään. kiva kun tulit suomessa piipahtamaan

    outi: minä kävin jo prismankin hyllyä verottamssa. ihan vaan tstimielessä, ihan vaan testimielessä.

    anna: suurimman osan olen hankkinut etsyn kautta. laita hakukenttään sana roving niin alkaa löytyä. spindlefrog, hedgehogfibres ne nyt eka tuli mieleen, löytyvät enkuista. niin ja suomessa ihania merinoja löytyy merinovilla.com

    pinry: this colour is somethig that get lights up on rainy day!

    samma: tämmönen on oikein mukava lemmikkiboa. ei yritä kuristaa ja on vähäruokainen. itseasiassa vaan laihtuu ja pitenee kokoajan

    VastaaPoista
  12. Maiskuteltavan maukkaita värejä ja kuvia!

    VastaaPoista