torstaina, huhtikuuta 17, 2008

Houston, we have a problem...

Niin Tryffeli olisi kaulusta ja napituslistaa vaille valmis.

Mutta lankaa on jäljellä tämän verran eli n. 50 metriä, ja puuttuvia osia ei tästä taiota. Mikä siis avuksi? Ideoita kiitos!

Omia ajatelmia:
  • ensimmäiseksi ajattelin vetskaria kunnes muistin kuinka sitä neuleissa inhoan.
  • virkkaisinko pieniä nappisilmuja etureunaan ja tekisin kauluksen reunaan pitsin virkkaamalla.
  • neuloisinko jäljellä olevasta langasta niin korkean resori kaula-aukkoon kuin siitä tulee ja virkkaisin leveän pitsin napituslistoiksi eri väristä.
  • neuloisinko toiseen etureunaan niin leveän resorin kuin tulee ja toiseen etureunaan ja kaulukseen virkkaisin eri värillä leveän pitsin
  • vai mitä ihmettä neuleelle teksin?

Virkkauslangaksi olen ajatellut Silke Tweediä, jota löytyy punaisena ja sinapinkeltaisena
varastosta. Lanka ei siis ole lime kuten kuvassa. Vaaleanpunaisesta ehkä tykkäisin eniten, mutta käsittääkseni SilkeTweediä ei saa Oulusta enkä jaksa alkaa yhtä kerää tilailla.

6 kommenttia:

  1. Hmph. Mää kyllä varmaan tilaisin Tapiolta sen puuttuvan kerän - ja samalla "jotain pientä", kun ne postikulut on kuitenkin kiinteät ;) Tai sit yllyttäisin kaverin kimppatilaukseen, niin saisin vähän jaettua niitä kulunkeja..

    Tryffeli näyttää hyvältä!

    VastaaPoista
  2. Tähän vielä lisäykseksi että neuleessa oleva lanka ei ole SilkeTweediä mutta se passaisi tuolle langalle kaveriksi niihin virkkauksiin.

    laura koo: siitä vaaleanpunaisesta, harmi kun sitä näkee vain ruudulla eikä sitten tiedä onko se tuon ruskean kanssa just hyvä

    VastaaPoista
  3. Kaarroke ja napituslistojen kuviot on niin kauniit etten itse sotkisi enää pitsiä tuohon. Ehkäpä virkkaisin simppelin reunuksen n- listoihin ja kaulukseen. Jos lankaa jää päteviin napituslistoihin, kiva. Jos ei, koristeelliset hakaset? Mutta periaatteelisesti tuo koko latinkihan on jo tosi kaunis, enää tarvitsee vain viimeistelyt.

    VastaaPoista
  4. weirdrockstar: mun täytyy antaa tän hautua muutaman päivän että selkiintyy mitä tälle teen ja miten. Alkuperäisessä mallissa on ne pitsit ja oikeastaan ne on ihan kivat. Korkea kaulus on ainoa mistä en pidä.

    Ärsyttää.

    VastaaPoista
  5. Mä kyllä tilaisin lisää samanväristä. *usuttaa*

    VastaaPoista
  6. Marsvin: tilaisin saman väristä, jos sitä vaan jostain saisin!

    Tuo lanka on tilattu Colourmartilta eikä sitä lankaa enää ole, loppu, slut, finito. Nirsk!