sunnuntaina, helmikuuta 10, 2008

Talotäkki on edistynyt tikkausvaiheeseen ja voe pojat miten mä tykkään siitä! Siis täkistä. Tikkaaminen ei ole niin erityisen mediaseksikästä. Tekisi kovasti mieli näyttää kuvia, mutta tikkaan vielä enemmän, ompelen reunapäärmeet ja sitten.

Lohikäärme-huivikin valmistui linja-autoneuleena. Mutta olipa se vaikea kuvattava. En saanut värejä edes sille seinälle. Kuviin tulee aina jotain vaaleanpunaista höttöä tai violettia, jota langassa ei ole. Lanka on oikeammin punaista tummanpunaisin tehostein. Sellaista vattusurvosta.


Ja sitten jos väri oli suurinpiirtein kohdillaan, niinkuin yllä, oli kuva muuten huono...aarhg! Mutta muuten mukava lanka.


Mulla on nyt joku perversio tämmösiin möykkylankoihin. Vaikkei tää mitenkään möykkyistä olekaan.

Malli: Vilman Lohikäärme-huivi
Lanka: Marks&Kattens Iceland, n. 150g (tässä kuvassa väri on aikas kohdillaan)


Puikot: 7 mm
Muuta: ei jää näille nurkille vaan lähtee R:lle Jyväskylään. Evakuion kauppaan jääneet loput kerät itselleni, tahtoisin niistä takin...tiedä sitten riittääkö kuusi kerää kovin kummoseen. Jää nähtäväksi.

5 kommenttia:

  1. Mä olen vähitellen kehittämässä immuniteettia erikoislangoille, kun ne yleensä tuottaa kuitenkin pettymyksen valmiina neuleena. Iceland on kuitenkin poikkeus, se on oikeasti kiva lanka - itsellä on siitä pitkähihainen hihatin ja kaulaliina. Lohikäärmehuiviinkin se näyttäisi sopivan niin kauniisti, pitäisiköhän käväistä taas kaupassa :)

    VastaaPoista
  2. Nyt taitoo Totoro tulla pettymys, Iceland on lopetettu tuotannosta. Siitä se viimeisten kerien evakuointi.

    VastaaPoista
  3. Äääk, äkkiä tänään kauppaan katsomaan, josko sitä on vielä jemmassa täällä jumalan selän takana. Urputusta - aina ne lopettaa mun lempparit, höh.

    VastaaPoista
  4. Tosi kivalta näyttää tuo lohikäärmehuivi!!! Värikin on niin namunen. Olen itse just saanut valmiiksi kans tuon huivin Jenga-langasta. Taidan tehdä toisenkin kunhan löydän langan. Mikä muuten on tuo puikko, jolla huivi on kiinni. Mulla oli kuvauksessa syömäpuikko kun muutakaan ei ollut saatavilla. :)

    VastaaPoista
  5. Santra: puikko on semmonen hiusstydeemistä otettu.

    VastaaPoista