keskiviikkona, syyskuuta 05, 2007

Olen tehnyt katumusharjoituksia ja neulonut lapsille lapasia ja sukkia. Lapasia on jo kahdet ja sukkaakin jo varren verra. Niin ja se ensimmäinen lapaspari jo hukassa...sitten alkoikin yks oma (minäminäminä!) juttu ajaa ohituskaistalta ohi. Ja kun ei siltä päässyt kieppasi ojan kautta. Mutta siinäpä näyttää käyvän niin, että lanka loppuu kesken ja tulee pitkä hakureissu, kerä kun lähti Jyväskylästä mukaan.

Laukkutehdaskin innostui jälleen töihin. Suunnitteli koristeita ja tereitä ja ihmetteli, että mikäs tässä nyt oli niin vaikeaa ja verenpainetta nostattavaa? Kunnes päästiin vetoketjukaitaleen ja sivupaneelien yhdistämiseen. Johan alkoivat rumat sanat tipahdella ja lattiaa on pitänyt liki luututa ja suuta pestä saippualla.


Päällimmäinen laukku on varattu, ja tuleva omistaja toivottavasti sen kuvasta tunnistaa. Kaksi muuta ovat vielä vailla kotia. Alimmasta puuttuu kuvanottohetkellä teree, kun tein pienen mitta-arviontivirheen tarvikekaupassa käydessäni. Tän mallin nimi on jatkossa Maisa. Ja ne kukkalaukut tottelevat nimeä Ilona. Näin tiedoksi Espooseen, jossa shoppaillaan Stokkalla kukkakassi olalla heiluen :)

Pitsihuivisaralla itkettää ja naurattaa.


Ilmiselviä karvakolmioita! Mitä niillä Viktorian ajan leidellä on oiken päässä pyörinyt?

Ps. Limingantullin Kontti-myymälässä oli lankoja, Marimbaa, Vauvalankaa, Maxia ja ties mitä nimettömiä ja nimellisiä. Itse ostin Gjestall Spinnerin puuvillaa 12 kerää euron per kerä.

16 kommenttia:

  1. Kiitos lankavinkistä !! Pitäkin suunnata Konttiin pojan treenien aikana. Milloin muuten saamme nauttia seurastasi OuNen tapaamisissa ? http://groups.yahoo.com/group/OuNe/

    VastaaPoista
  2. Hei "come on", eiks nyt olis jo mun vuoro välillä saada laukku valmiiks :) Sä vaan tehtailet laukkuja niin kuin liukuhihnalta ja mä edelleen räpöstän ensimmäisen kanssa.
    Ei vaan, tosi upeilta näyttää taas! Varsinkin toi puna-musta on ihan ykkönen!

    VastaaPoista
  3. Victorian Lace on näkyjään päässyt taas toimeen :)

    Mä olen suunnitellut jossain vaiheessa tota samaa neulovani, ootellaan että mikä sun tuomio siitä on :) Hyvältä näyttäis tässä vaiheessa, joskin ikinä enää en voi katsella tota ilman hihityksiä nyt :-D

    VastaaPoista
  4. Marika: jaa, että nauttia mun seurasta. No katotaan jos joskus toimeennun tai uskallan.

    Perhoneito: no nyt on kyllä hihna palanut kiinni, ei paljoa liiku

    Villasatu: pervoja mitä pervoja. Taitaa mennä purkuun. Ei tota enää vakavalla naamalla VOI kattoa.

    VastaaPoista
  5. Vieläköhän tuo punaisilla koristeilla oleva on vapaana? On nimittäin niin herkun näköinen. Mulle voi laittaa mailia anna.t miuku lut.fi

    VastaaPoista
  6. Upeita nuo sun laukut.

    Mä oon kuvitellu et mun päässä on vikaavikaa, koska aika moni, etenkin pitsineulepinta tuo mieleen ihan itsensä, etenkin ne liekki yms kuviot on suoraan ku opetuskuvista :)
    Jostain syystä en oo niitä kamalasti neuloskellu, ainakaa vakavasti otettaviin juttuihin..

    VastaaPoista
  7. Tikru: kiits kiits. No, ei tän mallin suhteen tartte olla edes vikaavikaa.

    Mallin nimi on muuten Myrtle leaf. (As if!)

    VastaaPoista
  8. Iih! Se on ihana! Ja se on tuleva mun! Iih!

    Ja kirkkoveneistä: arvaa miltä mun keskeneräinen Drop Stitch Tunic näyttää? Pimperopaidalta :D

    VastaaPoista
  9. Voih...enks mä taaskaan kerenny...menikö toi keskimmäinen punanen jo? Jos ei, ni laita meiliä, jos sulla on viä mun osote.

    VastaaPoista
  10. Ootko sä neulonu vuorin ihan vaan käsin laukkuun? Jotenkin tuntuu hassulta, jos se on ainoo keino? Kuinka monesta kohtaa oot sen neulonu kiinni ja mihin kohtiin?
    ...Juup, mä oon jo niin pitkällä :)

    VastaaPoista
  11. Minnu: punainen varattiin jo. Mä olen koittanut etsiä sun kuvailemiasi kankaita, mutta pallokuosit ei oikein ole pop näin syksyllä...

    VastaaPoista
  12. Juu, ja muistakaa likat sama kuin karjalanpiirakoita tehdessä, että on seistävä tasasesti kummallakin jalalla, jotta tulee mallinsa näköinen piirakka...

    VastaaPoista
  13. Jaa, karvakolmioitahan ne! :D

    Eikos se Victoria viettanyt Albertinsa kanssa melko kuumaa elamaa kamarin puolella ennen sita siveydensipulivaihettaan (joka sit kesti muutaman vuosikymmenen)? Se yks tietty miesten intiimilavistyskin taitaa olla nimetty juuri samaisen prinssin mukaan. ;)

    VastaaPoista
  14. Vilma: Prinssi Albert juu.

    VastaaPoista
  15. Voi harmistus... mutta lilakin kyllä kävis. Ei siis tarttisi olla palloinen. Onnaiskohan se?

    VastaaPoista
  16. Minnu: laitetaan harkintaan ja listalle :)

    VastaaPoista